Monday, February 05, 2007

Det här borde du rita en serie om!

Simon Gärdenfors serie i senaste Galago om de sämsta idéerna folk föreslagit honom att göra serier om, väckte en del obehagliga minnen hos mig. Visst hade han fått en hel del jävligt kassa förslag, men som så ofta är fallet tror jag faktiskt att jag har haft det lite värre. När jag jobbade som städare hade jag en chef som älskade serier, framförallt Knasen, och när vi gick pass tillsammans blev jag i stort sett varje dag överöst av jättreroliga idéer. Så jag tänkte att jag kanske kunde driva ut demonerna genom att rita dem (det funkade inte). Den här iden var kanske den allra värsta:

Vad hände? tänker du nu. Nyss var jag så glad, men plötsligt känns allt tomt och meningslöst. Men vänta vänta vänta, det kommer mera, för den här serien har en titel också, nämligen: "Waiting for the river."

4 comments:

Anonymous said...

Mycket bra. Speciellt slutet då han blir så förvånad att han liksom flyger iväg med ett "plopp". /Kalle

Simon G said...

Jävlar i det, det förslaget är faktiskt otroligt svårsmält.

Nanna said...

haha, fyfan

Mikael said...

Överraskande bra poäng för att komma från en man med Knasen som favoritserie.

Jag vill berömma dig för din serie "Beläte". Jag har läst den tre gånger nu och jag köpte galagon där serien ingår igår. (Jag tänker ledsna efter fem gånger)