Monday, June 04, 2007

Plocka isär mig

Två saker: Ett nytt supersnajdigt blogghuve och några heta nya länkar till sådant som är hippt och häftigt på "nätet". En annan god nyhet för alla som vill "studera mig lite närmare", är att jag har blivit ofantligt obligatorisk kurslitteratur på kursen Tecknade serier (pdf) på Växjö universitet. Där får man lära sig de grundläggande egenskaperna hos seriemediet samt de unika estetiska, narrativa och kommunikativa förutsättningarna för tecknade serier och analysera serier av bland annat Art Spigelman, Hergé, Benjamin Stengård och Carl Barks. Tyvärr kan jag inte gå kursen själv eftersom jag inte har svenska B. Om du också saknar behörighet eller hellre skulle dränka in dig i bensin och bränna dig själv levande än att behöva flytta till Växjö, misströsta inte. Du kan ju lika gärna läsa mina serier i fanzinet Kvickhuvud nr3, som går att beställa enligt anvisningarna några poster längre ner. Och så till sist, på allmän begäran: ett supersoftat näbbdjur.

5 comments:

Anonymous said...

Stiligt blogghuvud, det måste sägas.
Har du fler bilder på näbbdjur?

Benjamin Stengård said...

Jorå, nog har jag fler bilder på näbbdjur, men de är av den sorten att de inte riktigt passar på en familjevänlig blogg som denna.

Anna said...

Psst! Seriekursen går på distans så ingen med svenska b ska behöva flytta till växjö.

P Lundkvist said...

God Galagoserie. En annan hade ju läst den redan, men ändå.
Cheers/Ponta

Nanna said...

näbbdjur is the shit!