Thursday, September 04, 2008

Lars Krantz: Möllevångstorget, 03-sep-2008 18:13


Lagom till enmånadsjubileet av mitt senaste inlägg är det dags att introducera ett helt nytt och troligtvis återkommande inslag här på bloggen.
Tidigare har min ambition varit att presentera lättsam underhållning utan vare sig mål eller mening. Således ett försök att få min blogg att efterlikna livet självt. Men jag känner att det börjar bli dags att ta saker i en ny riktning, att börja arbeta för ett högre syfte, nämligen att dokumentera och förhoppningsvis slutligen avslöja serietecknaren Larz Krantz.
Jag tror knappast att jag är ensam om att ha upptäckt att det är något som inte står rätt till med Lars. Det börjar med att man tänker "shit, den där killen är ju överallt", men sedan funderar man inte så mycket mer på saken. Sedan följer en tid av förnekelse när man tänker "Nämen där är ju Lars Krantz igen, absolut inget konstigt med det lalalala". Till slut går det inte att ljuga för sig själv längre och man tvingas konstatera att "Fan fan fan, den killen ÄR ju faktiskt överallt. Jag måste inse att något är fel och att det är dags att vidta åtgärder". Och det är dit jag kommit nu. Som jag ser det finns det tre möjliga förklaringar:

1. Lars Krantz har kommit på ett sätt att manipulera rummet såväl som tiden.
2. Lars Krantz, eller hjärnan bakom Lars Krantz, har uppfunnit någon sorts superhologram som projiceras överallt i Malmö och troligen på flera andra platser.
3. Lars Krantz är i själva verket två eller flera identiska människor.

Eftersom jag fått lära mig att man inte ska komplicera tingen utöver det nödvändiga, kommer jag tillsvidare att förutsätta att förklaring nummer tre är den mest sannolika. Lars egen skrattretande ursäkt är att han är ute och går väldigt mycket. Nej ni Lars, de gubbarna går inte, nåt bättre får ni allt hitta på.
Hädanefter kommer jag alltså att börja fotografera Lars varje gång jag ser honom, varefter jag lägger upp bilderna här och skriver den plats och exakta tid där fotot är taget. Min förhoppning är att andra också ska börja dokumentera Lars på liknande sätt, eller åtminstone försöka komma ihåg var och när man sett honom, så att vi sedan kan jämföra våra uppgifter. Förr eller senare kommer vi onekligen att komma på Lars med att befinna sig på två platser samtidigt. Då jävlar!

4 comments:

Sara Frida Hansson said...

!!!! Hahahaha, och ja eller hur! Och "Nej ni Lars, de gubbarna går inte"... Så bra.

Jan B said...

Jag har inte riktigt kommit till stadiet att jag måste göra något åt saken men det är mest pga min lathet. Men jag är helt med dig på förklaring nr.3. Det är den enda logiska.

Oscar Hjelmgren said...

Haha, helt underbart projekt! Minns att Lars (en av dem)faktiskt en gång nämnde att det finns en annan Lars Krantz i Sverige- som också är serietecknare! Detta borde styrka din teori.

David said...

Fantastiskt projekt! Gött att någon börjar kartlägga detta mysterium, X-files material rätt igenom!