Friday, September 26, 2008

Ännu en rolig cancervits

Jag tänker att jag måste krama den sista musten ur cancervitstrenden innan den dör ut helt. Fast det här är egentligen ingen vits utan en alldeles sann historia.

Häromdagen när jag var på väg till studion, stötte jag plötsligt på en gammal kompis från gymnasiet som jag inte sett på nästan tio år. Jag blev förstås väldigt glatt överraskad, gav honom en kram och frågade hur det var med honom.
"Det är väldigt dåligt faktiskt," svarade han, "jag har leukemi och kommer bara att leva några månader till".
"Jaha, och vad är det för roligt med det då?" frågade jag.
"Det är inte det minsta roligt," svarade han, "det här är en sann historia och ingen jävla vits."

2 comments:

janb said...

!!!

jan igen said...

Foresten har undergroundrorelsen kloning nu spridit sig upp i den litterara (naja) atmosfaren:
http://www.nittondestolen.se/2007/10/har-piratfrlaget-klonat-jan-guillou.html