Thursday, December 11, 2008

En till Bellman

Det var Gustav III och Fredik V av Danmark som var hembjudna till Bellman på middag. När de börjat bli lite på lyset började de som vanligt skryta om hur korkade de var och vilka fasansfulla följder det fick för deras husdjur.
- Jag är så jävla bäng i skallen att förut när jag skulle ta på mig min peruk, råkade jag sticka in hela huvudet i anus på min kungspudel, sa Gustav III.
- Det var väl inget, sa Fredrik V. När min katt pissade ner min mantel och vägrade be om ursäkt, låste jag in den i min mörkaste fängelsehåla och lät tortera den regelbundet i tio år, innan jag kom på att katter inte kan prata.
- Men du då Bellman, du har ju inte ens några husdjur, sa de båda kungarna exakt samtidigt.
Bellman sa ingenting utan satt bara och grät tyst medan han tittade ner i maten. Då förstod de andra att de just hade ätit Bellmans son.

9 comments:

Oskar Forsgren said...

Hilarious! Påminner mig om det legendariska skämtet om aristokraterna.

jan said...

HAHAHAHAHAHA!!!!

Jesper said...

Hoho! Om den här var bättre än den första, ja, då måste ju - enligt alla naturlagar - den tredje bli helt fantastisk. Det väntar jag spänt på.

Benjamin said...

Jag har faktiskt en till, men jag skriver den här istället eftersom jag skäms:

Det var en jude, en zigenare och Bellman, som skulle tävla om vem som kunde klara sig längst i ett koncentrationsläger.

Bellman vann.

Jan B said...

Skäms inte!

Sara Frida Hansson said...

Hahahaha jag skrattar i serieskolans datasal!

Benjamin said...

Vissa vill faktiskt ha det tyst i datasalen!

Bromander said...

:D

Mikael said...

Fantastisk! Den tar bellmanvitsen till nya propotioner!