Monday, April 19, 2010

En alldeles utomordentligt undermålig dokumentation av dockhuset i Brooklyn


Idén var alltså att vi skulle bygga ett dockhus i skyltfönstret till en seriebutik i Brooklyn. Nio olika rum med en nordisk tecknare i varje. Här har vi precis varit och hämtat huset i Bushwick. Jag höll utkik efter Bill men han höll sig undan.




Här är Sara med den konstige butiksägaren. "Se konstig ut nu!" ropade jag till honom när jag tog bilden, och han levererade. Jag kan i och för sig tänka mig att han uppfattade oss som rätt konstiga – tio tystlåtna nordiska tomtar som av någon anledning byggde ett dockhus i hans källare.



Det här är verkligen för jävligt, men jag har ingen bättre bild än denna på det där förbannade huset. Dessutom är jag rädd att detta är den enda bild som existerar överhuvudtaget. Varför tog jag inte en bild innan vi satte in det i skyltfönstret, va?! När vi plockade ner det föll det ihop i sina beståndsdelar, det var som ett andra elfte september. Ni får helt enkelt tro mig när jag säger att det blev jättefint. Kanske allra mest det där rummet med päls i mitten som Anna Sailamaa gjorde. Det satt nån sorts eskimåer inne i det som eldade upp en hand. Det har i och för sig varit snack om att bygga ett nytt och ännu finare hus i Stockholm, hoppas det blir av.



Mitt eget rum fick jag i alla fall några ganska okej bilder av (det blev bättre när man fotade nära glaset).



Inspector Inspector Inspector
(the inspector so nice they named him trice)



De här små rackarna höll till i tvättstugan längst ner.

2 comments:

sara said...

dom är rädda för inspectorn men han kommer aldrig hitta dom.

Sara Hansson said...

wow !!